J. Ś. 33. Menri Trizin Lungtok Tenpai Nyima (+2017)
Jego Świątobliwość Lungtok Tenpai Nyima, 33. Menri Trizin, był duchowym przywódcą tradycji Bon. Został mnichem w wieku 8 lat, a tytuł Gesze otrzymał w wieku 24 lat. Był wyszkolony w medycynie tybetańskiej, astronomii i astrologii tybetańskiej. W czasie chińskiej inwazji uciekł pieszo przez Himalaje do północnych Indii. 15 marca 1968 roku został wybrany 33. opatem klasztoru Menri na duchowego przywódcę Bonpo. Wielu lamów przybyło z Tybetu, Nepalu i Indii i udzieliło mu inicjacji i nauk, a Jego Świątobliwość praktykował przez ponad rok, aby przygotować się do roli głowy Bonpo, dzierżawcy wszystkich linii. Jego Świątobliwość współpracował z Loponem Tenzinem Namdakiem przy odbudowie klasztoru Menri i założeniu szkoły dialektycznej Bon, która przyznaje tytuły gesze zatwierdzone przez Dalajlamę. Założył Bon Children's Welfare Centre, sierociniec dla wielu dziewcząt i chłopców Bonpo, którzy stracili rodziny podczas chińskiej inwazji. Do niedawna Jego Świątobliwość regularnie odwiedzał uczniów na całym świecie i pracował nad zachowaniem głębokich nauk Bon.
J. Ś. 34. Menri Trizin Lungtok Dawa Dargye Rinpocze
Jego Świątobliwość Lungtok Dawa Dargye Rinpocze, 34. Menri Trizin, jest duchowym przywódcą tradycji Bon i opatem klasztoru Menri w Dolanji w Indiach. Jego Świątobliwość został wybrany 34. Menri Trizinem spośród 64 kandydatów 1 stycznia 2018 r., po procesie, który obejmował modlitwy i rytuały do bóstw i opiekunów Bon. Proces rozpoczął się po śmierci Jego Świątobliwości Lungtoka Tenpai Nyimy Rinpocze, 33.Menri Trizina, 14 września 2017 r.
Menri Trizin Rinpocze urodził się 29 listopada 1972 roku w Amdo w Tybecie. Jego ojciec nazywa się Palyon Bum, a matka Luyang Chukmo. W wieku 17 lat został mnichem w klasztorze Gamal w Amdo w Tybecie, a w wieku 18 lat wstąpił do szkoły dialektycznej Bon klasztoru Gamal. W wieku 22 lat spotkał 33. Menri Trizina, Jego Świątobliwość Lungtok Tenpai Nyima Rinpocze. Przyjął ślubowania mnicha Drangsonga od Jego Świątobliwości i nadano mu imię Dawa Dargye Wangpo. Otrzymał tytuł Gesze z klasztoru Gamal w wieku 24 lat.
Lopön Sangye Tenzin Rinpocze (+ 1978)
Wielki mistrz Bon Lopon Sangye Tenzin Rinpocze (1917-1978) służył jako Lopon, czyli dyrektor klasztoru Menri w Indiach.
Lopön Sangye Tenzin Rinpocze urodził się w rodzinie Jyab’Og, linii rodzinnej, która cieszyła się dużą renomą w tradycji Bon. Wczesne lata spędził w koczowniczym regionie Hor w Tybecie i przez wiele lat uczył się w klasztorze Drepung tradycji Gelug w pobliżu Lhasy, a także u mistrzów innych głównych szkół buddyzmu tybetańskiego. Został znakomitym mistrzem sutry, tantry i dzogczen. Lopon Sangye Rinpocze prowadził bardzo proste życie, w większości w izolacji, a jego imię było mało znane, z wyjątkiem poważnych praktykujących. Wielu jednak uważało go za największego uczonego w Bon swojego pokolenia.
J.E. Yongdzin Tenzin Namdak Rinpocze
Jego Eminencja Yongdzin Tenzin Namdak Rinpocze jest najstarszym nauczycielem tradycji Bon i uważany jest za największego na świecie znawcę Bon. Yongdzin Rinpocze urodził się w 1926 roku w Khyungpo Karru w dystrykcie Khyungpo w prowincji Kham we wschodnim Tybecie. W wieku siedmiu lat wstąpił do klasztoru Tengchen, regionalnego klasztoru, w którym jego wuj służył jako instruktor śpiewu. Tam rozpoczął intensywne szkolenie i złożył śluby zakonne w wieku 14 lat. W 1940 roku, w wieku 15 lat, młody mnich udał się ze swoim wujem do Yungdrung Ling, wiodącego klasztoru Bon w środkowym Tybecie. Od 1940 do 1942 roku spędzał tam dużo czasu pomagając w tworzeniu malowideł ściennych, wykorzystując swoje wykształcenie jako artysta i malarz od jedenastego roku życia. Później w 1942 r. Udał się z pielgrzymkami do Nepalu i zachodniego Tybetu. W połowie 1943 roku wrócił do Yungdrung Ling, aby rozpocząć studia filozoficzne.
Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpocze
Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpoche urodził się w 1969 roku w Dhorpatan, odległym rejonie zachodniego Nepalu. W wieku 11 lat wstąpił w szeregi mnichów w pobliskim klasztorze Tashi Gegye Taten Ling. Po ukończeniu podstawowych studiów z rytualnych tekstów Bon i kaligrafii tybetańskiej przeniósł się do Dolanji w Indiach, aby kontynuować naukę w Szkole Dialektyki w tamtejszym klasztorze Menri.
W ciągu następnych 13 lat Khenpo Tenpa Yungdrung studiował cały system filozoficzny Yungdrung Bon od sutry, tantry i dzogczen; ponadto ogólne nauki tybetańskie, w tym gramatykę tybetańską, poezje, astrologia, gramatykę sanskrytu, świętą geometria czy sztukę i medycynę tybetańską.
Po pomyślnym zdaniu egzaminów w Menri i uzyskaniu tytułu Gesze, Tenpa Yungdrung udał się do Katmandu w Nepalu w 1994 roku, aby kontynuować naukę tantry i dzogczen w klasztorze Triten Norbutse pod kierunkiem Yongdzina Lopona Tenzina Namdaka Rinpocze.
Tenzin Wangyal Rinpocze
Tenzin Wangyal Rinpocze urodził się w Amritsar w Indiach, wkrótce po tym, jak jego rodzice uciekli z tybetańskiej ojczyzny podczas chińskiej rewolucji kulturalnej w 1959 roku. W wieku 10 lat Tenzin Rinpocze został wyświęcony na mnicha w klasztorze Menri niedaleko Dolanji w Indiach. Został rozpoznany przez swojego nauczyciela Lopona Sangye Tenzina jako reinkarnacja słynnego mistrza medytacji, nauczyciela, naukowca i uzdrowiciela Khyung Tul Rinpocze, który zmarł w połowie XX wieku.
Ponlob Trinley Nyima Rinpocze
Jest głównym nauczycielem klasztoru Menri (głównego klasztoru tradycji Bon). Rinpocze wywodzi się ze sławnej linii Lamów Yangton. Linia ta znana już była w czasach Tonpy Szenraba, a za czasów pierwszych władców Tybetu, lamowie z tej linii byli kapłanami na królewskim dworze. Nazwa tej linii pochodzi od Yangtona Szeraba Gyaltsen, który stał się znany dzięki wyjątkowej dyscyplinie i wybitnym osiągnięciom w dziedzinie sutry, tantry i dzogczen. Jest on autorem pierwszego manuskryptu Njam Gju.

J.Ś. Lungtok Tenpai Nyima Rinpoche
J.Ś. Lungtok Dawa Dargye Rinpocze
Lopön Sangye Tenzin Rinpoche
J.E. Yongdzin Tenzin Namdak Rinpocze
Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpocze
Tenzin Wangyal Rinpocze
Menri Lopon Trinley Nyima Rinpocze